DVN skærper profilen med annoncekampagne

To voksne mænd, der sidder på gulvet og hiver og flår i det samme stykke legetøj. Eller en yngre kvinde med en allergisk reaktion, der er til at få øje på.

Hvad skal det nu gøre godt for? I følge DVNs direktør, Helga Møller, er svaret helt enkelt.

“Vi vil gerne sende et tydeligt signal om, at nonfood-produkter med Varefakta først bliver testet og siden løbende kontrolleret.

Derfor kan forbrugerne med ro i sindet købe legetøj med Varefaktas logo.I modsætning til meget af det legetøj, der ellers findes på markedet, så tester vi på forhånd, om legetøjet kan holde til selv voldsom brug, og om det er fri for sundhedsskadelige stoffer.”

På samme måde kan den unge kvinde undgå en allergisk reaktion udløst af bakterier ved at bruge rondeller og vatpinde med Varefakta.

Det tredje billede i kampagnen skal henlede opmærksomheden på, at hvis der står light på en fødevare med Varefakta, så har vi tjekket, at mayonnaisen faktisk indeholder mindst 30 pct. mindre fedt end det tilsvarende orginalprodukt. Sådan skal det være i følge fødevarelovgivningen, og vi tjekker, at den bliver overholdt – og ofte mere end det.

Annoncerne er at finde i Ud&Se, Helse, Vores Børn samt i kundemagasinerne Lime (Netto), Skøn (Matas) og Mor (Baby-Sam).

Du kan også se de tre annoncer i kampagnen hér.