Tilmeld dig nyhedsbrev fra Varefakta:
(Klik her, hvis knap ikke virker)
Oversigt

Varefakta

Køb og brug

Nyhedsarkiv

Presse

Information og undervisning

Om Varefakta

Varefakta og din virksomhed

Kontakt

Sitemap

Varefakta in English

Specifikationsskemaer

Varefakta > Nyhedsarkiv > Varefaktas magasin ”Ærlighed” > Sådan bruges Varefakta i markedsføringenUdskriv side

Her kan du finde fire konkrete eksempler på, hvordan Varefaktas markedsføringskampagne foreløbig har udmøntet sig i praksis.

I løbet af det seneste år har Varefakta arbejdet målrettet på, at få kunderne til også selv at fortælle, at de frivilligt lader sig kontrollere af en uafhængig instans, er på vagt over for snyd og giver ærlige oplysninger om de varer, de sælger.

Kampagnen fortsætter og er måske mere aktuel end nogensinde oven på den meget omtalte hestekødssag.

Rema 1000 Norge indføjer denne tekst i deklarationen på alle sine private label produkter (I informationsfeltet markeret med “I”):
“Varefakta er en uafhængig instans, som sikrer, at du kan have tillid til de oplysninger, vi giver dig om dette produkt.”

Rema 1000 Danmark anvender tilbudsavisen til at fortælle kunderne om Varefakta i forbindelse med omtale af private label varer. Læserne får blandt andet at vide, at Varefakta stikprøvekontrollerer løbende, så informationerne i deklarationerne også holder på langt sigt. På den måde får Rema 1000 vist, at man gerne lader sig kontrollere af en udenforstående instans.
SuperGros har tilføjet ekstra, relevant forbrugeroplysning til nogle af sine nonfood produkter. (I informationsfeltet markeret med “I”). Det fremgår blandt andet af teksten, at servietterne er uden optisk blegning og egnet til kontakt med fødevarer.
Desuden er tilføjet et godt råd fra Varefakta.

Åbn gennemgang i PDF

Varefakta har på sin hjemmeside denne systematiske gennemgang af, hvordan man kan læse og forstå en varedeklaration.
Oversigten skal lære forbrugeren, hvilke oplysninger man kan hente i en deklaration, og den er til fri brug for vore kunders hjemmesider.

Læs mere om, hvordan I kan bruge Varefakta i markedsføringen i pjecen “Sæt spotlight på dit forspring” (åbner i PDF).