Tilmeld dig nyhedsbrev fra Varefakta:
(Klik her, hvis knap ikke virker)
Oversigt

Varefakta

Køb og brug

Nyhedsarkiv

Presse

Information og undervisning

Om Varefakta

Varefakta og din virksomhed

Kontakt

Sitemap

Varefakta in English

Specifikationsskemaer

Varefakta > Nyhedsarkiv > Varefaktas magasin ”Ærlighed” > Varefakta-direktør takker af efter 25 år – ny administrerende direktør søgesUdskriv side

foto-helga

Varefakta-direktør takker af efter 25 år – ny administrerende direktør søges

Helga Møller forlader Varefakta med udgangen af marts.

Af Ib Keld Jensen

Varefakta skal have ny direktør. Det står klart efter, at direktøren gennem 25 år, Helga Møller har valgt at afslutte jobbet.

”Jeg har altid været meget glad for at være ved Varefakta, og det er jeg stadig. Men nu vil jeg prøve noget, hvor jeg ikke har øverste ansvar i dagligdagen,” siger Helga Møller.

For Helga Møller er Varefakta et hjertebarn, og det har været vigtigt, at bestyrelsen har haft god tid til at finde en afløser.

”Derfor gik jeg allerede i marts til bestyrelsen med min beslutning,” siger Helga Møller.

Uvurderlig indsats

Bestyrelsesformand Annette Kreiner anerkender Helga Møllers utrættelige arbejde for Varefakta.

”Helga har leveret en uvurderlig indsats for bedre mærkning, og vi har i bestyrelsen haft stor glæde af samarbejdet. Vi har hele tiden værdsat hendes store indsats og respekterer hendes beslutning. Efter så mange år tegner der sig nu en ny fase for Varefakta. Helga afleverer en virksomhed med stor vækst – både i Danmark og i udlandet og med styr på alle facetter,” siger Annette Kreiner.

Helga Møller mener, at tidspunktet er det rigtige både for hende selv personligt og for Varefakta.

”Når man har siddet med ansvaret i så mange år, risikerer man at forfalde til at møde nye indspil, med en det-har-vi-prøvet holdning, og der tror jeg, der er brug for friske øjne til at se på nogle af de spændende udfordringer, Varefakta står overfor,” siger Helga Møller, der fortsætter:

”Vi ser en tendens til, at virksomhederne i stigende omfang gør brug af meget fantasifulde tekster og illustrationer for at sælge sine produkter. Jeg er sikker på, at forbrugerne får endnu mere brug for Varefakta-mærket, så når de ser vores logo på et spændende produkt, så ved de samtidig, at det holder vand. Jeg tror, at der er en god grund til at tro, at tidens mest fremsynede og succesrige dagligvareaktører, Rema 1000 og Nemlig.com har valgt Varefakta som samarbejdspartner.”

Stopper ikke, men drosler ned

Helga Møller er ikke klar til at slippe arbejdsmarkedet, men hun vil gerne drosle ned og have bedre mulighed for selv at præge sin hverdag. Hun har planer om at arbejde med et konkret projekt, som hun ikke ønsker af afsløre detaljer om, og så har hun for nylig taget en bestyrelsesuddannelse ved CBS.

”Så må jeg jo se, om jeg kan gøre fyldest andre steder end hér.”

 

Ærlighed 59:

Dagligvareaktører begræder Varefaktas finanslovs-exit

Circle K glæder sig over samarbejde med Varefakta

Pjece om børns sikkerhed er genoptrykt

Varefakta vil teste børneprodukter for skadelig kemi

Varefakta kommenterer ikke på emballagemærker

Forbrugerne vildledes i stort omfang