Tilmeld dig nyhedsbrev fra Varefakta:
(Klik her, hvis knap ikke virker)
Oversigt

Varefakta

Køb og brug

Nyhedsarkiv

Presse

Information og undervisning

Om Varefakta

Varefakta og din virksomhed

Kontakt

Sitemap

Varefakta in English

Specifikationsskemaer

Varefakta-spil nomineret til fornem prisUdskriv side

Varefaktas quiz-spil om varedeklarationer er blevet nomineret til den prestigefyldte IAA-pris for bedste landsdækkende kampagne i 2011.

Bagsiden-tur-retur blev lanceret i slutningen af 2010 med det formål at klæde børn i de midterste skoleklasser og deres forældre på til bedre at kunne forstå en varedeklaration. Spillet tager udgangspunkt i et fantasyunivers, hvor deltagerne bliver stillet opgaver om allergener, protein og fedtindhold undervejs. Langt over 10.000 har spillet spillet, der fortsat benyttes dagligt af skoler og elever landet over.

IAA-prisen er reklamebureauernes Cavling-pris, og det er reklamebureaet TBWA, der har udviklet spillet for Varefakta, mens KFIs erhvervsdrivende fond har sponsoreret. Også Nordea-fonden har bidraget til den samlede kampagne.

Prisen uddeles på fredag den 25. november.