Tilmeld dig gratis webinar
Deltag i Varefaktas kommende Croissant Talk og bliv klogere på de nyeste retningslinjer for grøn markedsføring. Forbrugerombudsmandens nye anbefalinger giver virksomheder et klarere grundlag for at markedsføre bæredygtige initiativer uden at vildlede forbrugerne. Du får også en generel introduktion til anvendelsen af anprisninger på fødevarer, og hvilke, der er mulige at anvende samt en gennemgang af år 2024´s mest spændende afgørelser fra Miljø og Fødevareklagenævnet.
Hos Varefakta oplever vi ofte, at brugen af grønne claims kan være en udfordring for virksomheder. Derfor inviterer vi dig til dette webinar, hvor du får konkret viden og vejledning, der kan hjælpe din virksomhed med at navigere i de opdaterede regler og undgå faldgruber.
Hvad kan du forvente?
- Indsigt i de opdaterede anbefalinger for grøn markedsføring, herunder konkrete eksempler på lovlig og ulovlig miljømarkedsføring samt viden om dokumentationskrav ved brug af grønne claims
- Kort gennemgang af de forskellige typer af anprisninger, bl.a. ernærings- og sundhedsanprisninger, kvalitetsanprisninger og illustrationer
- Gennemgang af interessante afgørelser fra Miljø og fødevareklagenævnet vedr. sundhedsanprisninger
- Konkrete eksempler på do’s and don’ts, der kan hjælpe dig med at udarbejde korrekt markedsføring
- Indblik i gældende lovgivning, herunder Fødevareinformationsforordningen (FIC) nr. 1169/2011
- Mulighed for at stille spørgsmål og sparre direkte med Varefaktas tekniske og regulatoriske leder, Agnete Jürgensen
Hvorfor er det vigtigt?
De opdaterede anbefalinger fra Forbrugerombudsmanden understreger vigtigheden af korrekt og gennemsigtig markedsføring. Forbrugerombudsmanden stiller skarpt på, at udsagn som “100% genanvendt plast” skal kunne dokumenteres, og at mere generelle udsagn som “grøn” eller “miljøvenlig” kræver omfattende dokumentation, herunder livscyklusvurderinger og uafhængige eksperter.
Varefaktas ekspert Agnete Jürgensen vil under webinaret fremhæve de vigtigste aspekter fra anbefalingerne og dele praktiske eksempler, der kan hjælpe din virksomhed med at efterleve reglerne.
Tilmeld dig nu
Gå ikke glip af denne mulighed for at styrke din viden om grøn markedsføring og sikre, at dine fødevareanprisninger lever op til gældende lovgivning.