3 weeks siden

Mød Varefaktas nye bestyrelsesmedlem

Lotte Højbo Liebst indtrådte d. 19. januar 2021 i Varefaktas bestyrelse. Lotte arbejder som Director, Group Marketing & Digital hos Louis Poulsen.

Tidligere har hun været E-Commerce Director hos Trollbeads samt VP Global Digital & E-Commerce, Business Development Manager og IT chef hos Georg Jensen.

Hos Louis Poulsen har Lotte ansvar for 4 hovedområder:
* “Multichannel commerce and support”: BtC, BtBtC / B e-commerce, markedspladser og e-tailers / multichannel support. P&L ansvar
* “Group Marketing & CRM”: Group marketing strategi, herunder budget samt on- og off-line marketing og kommunikation på tværs af kanaler (BtC, BtBtC / B, BtB)
* “Digitalisation and process”: alle salgs- og marketingdrevne processer og “offerings” målrettet både BtC, BtBtC / B, BtB og intern salgs- og marketingorganisation, herunder både kommerciel, service, brandingindsats, brugeroplevelse, intern værdikæde. Infrastruktur, platforme, udvikling og drift
* “Product Information Management”: Produktrelateret indhold, der bruges og deles i forskellige kanaler.
Alle aktiviteter på tværs af Europa, APAC og Nordamerika

Kendetegnende ved alle positioner er at de bl.a. har omhandlet netop det, som Lotte håber at kunne bidrage med i Varefakta: sparring og samarbejde omkring udvikling af en digital organisation, et digitalt (understøttende) møde/kommunikation med kunder, infrastruktur, online udvikling, salg og markedsføring.

Af relevant erfaring har Lotte mere end 10 års erfaring med:

Digitalisering, IT

  • Udvikling og implementering af digital (=forretnings) strategi
  • Opbygning og udvikling af platform inkl. valg af platform, design, funktionalitet, A/B test mm.
  • Udvælgelse, etablering, ledelse og udvikling af IT infrastruktur
  • Lokalisering af platforme og e-commerce (Europa, APAC, US)
  • Produktinformationsstyring – PIM
  • Digital Asset Management – DAM

Marketing & CRM

  • Customer relations / development (CRM / CEM)
  • Sociale Medier (owned, earned, paid)
  • Digital PR, herunder blogger/influencer samarbejde
  • Medie-, kampagne, og contentplanlægning og -styring
  • SEM, SEO, Adwords, Retargeting, Display
  • Digital brand building og storytelling

Strategisk, “corporate Entrepreneurship

  • Business Development – internt/kommercielt/kunder (btc, btb)
  • Forandringsledelse og implementering
  • Proces forbedringer
  • Cross organisation/-kultur samarbejde – international
  • Stram projekt, budget og KPI ledelse og styring
  • Forhandling / indkøb, partner og leverandør udvælgelse, ledelse og samarbejde
  • Internationale digitale / IT implementeringer (fra overvejelse til overgang til drift)
  • Finansielle risikoanalyser og business case udarbejdelse

BtC/BtB E-commerce

  • Multichannel commerce for BtC kunder samt for mange forskellige BtB målgrupper
  • Konverterings og salgsoptimering – indtjening, budget, forecast, P&L
  • Drift og værdikædeoptimering (hands-on erfaring med opbygning, drift og optimering af kundeservice, logistik, lager, forsendelse, økonomi)
  • Business-to-consumer, Business-to-Business, Self-Service

Hos Varefakta glæder vi os meget til at drage nytte af Lottes store erfaring, som vi mener kan være et rigtig fint supplement til de kompetencer, som Varefaktas øvrige bestyrelse og ledelse besidder.